loading...

فردوس برین

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بازدید : 13
چهارشنبه 30 شهريور 1401 زمان : 13:28

لپ تاپ از دسته کالاهایی است که امروزه نسبت به سال های گذشته طرفداران زیادی یافته و به عبارتی می توان گفت، این کالای لوکس اما پرمخاطب بازاری متفاوت با سال های ابتدایی ورودش به بازار دارد. عوامل زیادی در رشد میزان استفاده از این کالا دخیل بوده است که کاهش قیمت، مولفه بسیار مهمی در جلب نظر کاربران رایانه به سمت لپ تاپ بوده است. اما تمام این موارد در کنار هم باعث افزایش عرضه این کالا به بازار شده که نتیجه مهم آن کاهش قیمت ها در بازار و افزایش تقاضا برای این کالا بوده است. خريد لپ تاپ استوك هستید و نمی دانید چه لپ تاپی مناسب شماست، باید بگوییم شما قدرت انتخاب بالایی دارید و می توانید از میان برند و مدل های مختلف موجود در بازار، لپ تاپ مورد نظر را بیابید. بروید. مطمئن باشید با کمی دقت می توانید لپ تاپ مورد نظر را بیابید. مدل های ns۱۳۶ d/s و ns۱۱۰ d/w از لپ تاپ های ارزان قیمت خانواده سونی هستند که به ترتیب قیمتی حدود ۹۲۰ هزار تومان و ۸۴۰هزار تومان دارند.

چطور باتری لپتاپ را سالم نگه داریم؟ برای نگهداری بهتر از لپتاپ بهترین روش استفاده از قانون هشتاد بیست است. این قانون یعنی هر وقت شارژ باتری لپ تاپ به 20 درصد رسید لپتاپ رو به برق بزنید و هر وقت 100 درصد شد از برق دربیارید. با این روش به راحتی عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش می دهید و با کمی دقت به سلامت لپتاپتان کمک می کنید. روش هشتاد بیست وقتی کامل می شود که هر دو ماه یکبار باتری لپتاپ خود را کالیبره کنید. کالیبره کردن باتری لپتاپ چیست؟ کالیبره کردن باتری لپ تاپ کار ساده ای است که شما باید حداقل دو ماه یکبار برای حفظ سلامت باتری لپتاپ انجام بدید. اصلاح کالیبره به معنی ایجاد نظم برای کنترل صحت و سلامت ( در این پست) باتری لپتاپ است. کالیبره کردن باتری یعنی اجازه دهید باتری به صفر درصد برسد و خاموش شود. سپس به طور خاموش لپتاپ را به برق بزنید تا باتری آن مجددا فول شارژ شود و به صد در صد برسد.

پردازندهی این مینی لپ تاپ از سری Core i7 نسل 11 است. همچنین این مینی لپتاپ 16 گیگابایت رم LPDDR4x و 1TB حافظهی M.2 SSD خواهد داشت. البته ورژن ارزانتری نیز تولید خواهد شد که پردازندهی Pentium Silver N6000 و 8G رم و 512 گیگابایت حافظهی NVMe SSD خواهد داشت. مینی لپتاپ Pocket 3 از 2 پورت مخصوص بهره میبرد. پورت اول RS-232 است که شباهت زیادی به VGA دارد. این پورت قابلیت اتصال به اسکنر و پرینتر را برای شما مهیا میکند. پورت دوم KVM است. در KVM دو پورت HDMI و USB قرار گرفتهاند که برای اتصال به سرور یا یک کامپیوتر استفاده میشود. هر دو پورت معمولا در IT استفاده میشوند. علاوه بر 2 پورت قبلی ، Pocket 3 تعداد پورتهای مناسبی دارد که شامل 3 پورت USB 3.2 و یک پورت HDMI میباشد. همچنین در صورتی که این مینی لپتاپ را با ماکسیمم کانفیگ سفارش دهید از یک پورت Thunderbolt 4 بهرهمند میشوید که تا رزولوشن 8K را میتواند خروجی تصویر دهد.

به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتیمتری و وزن 1200 گرمی، میتوان بهراحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. در ساخت بدنهی مینی لپ تاپ 11 اینچی لنوو IdeaPad 1-A از پلاستیک مرغوب استفاده شده است که علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن آن میشود و هم قیمت نهایی آن را پایین می آورد. بدنه مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و از یک شاسی قوی بهره میبرد. صفحه نمایش مینی لپ تاپ 11 اینچی لنوو IdeaPad 1-A یک صفحه نمایش نیمه حرفه ای است با پنل TN، دارای کیفیت HD با رزولوشن 1366×768 و روکش مات است. کیبورد این مینی لپ تاپ از نوع جزیره ای بوده و فضای بسیار مناسبی را برای تایپ در اختیار کاربر قرار میدهد همچنین برای انجام امور روزانه بسیار مناسب می باشد . پورت ها تنوع خوبی دارند ،روی لبه های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.2 ،جک ۳.۵ میلیمتری صدا و کارت خوان Micro SD هستیم . دو بلندگوی استریو هم در این لپ تاپ تعبیه شده که خروجی آن ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد. در مجموع اگر برای انجام امور معمول روزمرهی خود به یک دستیار کوچک، همراه و خوش قیمت نیاز داشته باشید، Ideapad 1 میتواند انتخاب ایده آلی محسوب شود . خرید لپ تاپ ارزان دست دوم به طور کلی لپ تاپ IdeaPad 1 لنوو با توجه به قیمت مناسب و سخت افزار قوی و با کیفیتی دارد که برای کاربری های خانگی مانند : وب گردی ، تماشای فیلم و … و همچنین مناسب برای کار های اداری و تخصصی سبک است . جز لپ تاپ های اقتصادی قرار میگیرد . از هر لحاظ میتوان آن را یکی از بهترین لپ تاپ های حال حاضر بازار دانست .

شما با صرف هزینه مشابهی که میبایست برای خرید مایکروسافت Surface Book 2 صرف کنید میتوانید یک لپ تاپ مجهز به سخت افزار بهتر از سایر برندها را هم تهیه نمایید. بنابراین قیمت بیش از اندازه گران را میتوان اصلی ترین نقطه ضعف این محصول به شمار آورد. بدون تردید شرکت لنوو هم میتواند نمایندگانی در این لیست داشته باشد. اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و ادیت فیلم در سال 2021 هستید، لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme هم میتواند گزینه خرید بسیار عالی باشد. این لپ تاپ هم در مقایسه با اغلب محصولاتی که در این لیست معرفی شدهاند قیمت مناسب تری دارد. دستگاه میتواند از نظر پردازنده آپشن های Intel Core i5 یا Intel Core i7 را ارائه کند و کارت گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti هم در قلب محصول بکار گرفته شده است. باز هم نوبت به لپ تاپی میرسد که هم قیمت نسبتا خوبی دارد و هم میتواند از پس انجام کارهای گرافیکی و ادیت ویدیو بر آید.

  • کارت گرافیک: از نوع NVIDIA GeForce MX150 DDR5-4GB
  • مشخصات پایه سخت افزار ضعیف
  • تعمیر و تعویض حافظه رام RAM لپ تاپ های اچ پی
  • پردازنده نسل 4
  • دارای صفحه کلید نرم و نور پس زمینه
  • No DVD drive
  • فن لپ تاپ
  • سیستم عامل DOS

اطلاعاتی که روی سیستم ذخیره میکنید باید بر روی هارد نوشته شوند و بارگذاری این اطلاعات هم از روی هارد صورت میپذیرد. ظرفیت هارد ها هم میتواند متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که همیشه سعی کنید در خرید لپ تاپ، حداقل ظرفیت 1 ترابایت را انتخاب نمایید. اگر حجم کارهایتان در زمینه ادیت ویدیو بالاست به ظرفیت های بیشتر نظیر 2 ترابایت نیاز پیدا میکنید یا میتوانید به همان ظرفیت 1 ترابایت اکتفا کرده و از هارد اکسترنال در کنار هارد اصلی و داخلی کامپیوتر استفاده نمایید. به هیچ وجه لپ تاپ های با ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات کمتر مثل 512 گیگابایت را برای انجام کارهای تخصصی در حوزه ویدیو و ادیت فیلم و اقدامات گرافیکی توصیه نمیکنیم. بنابراین حتما در انتخاب لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی به نوع هارد و ظرفیت آن توجه کنید. انتخاب لپ تاپ مجهز به هارد SSD شاید اجباری و الزامی نباش اما حداقل ظرفیت 1 ترابایتی مسئلهایست که از نظر ما اجباری بوده و باید حتما در نظر گرفته شود.

  • حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD
  • Asus ROG Zephyrus G14
  • لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus GX501VS
  • Apple iMac Pro
  • معایب: صفحه نمایش نامناسب/تولید حرارت/لبه های تیز
  • داشتن طراحی یک بعدی و یک نواخت در مدل های قدیمی
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 620
  • کابل برق تعمیری آداپتور

به طور کلی کارت گرافیک به دو دسته تقسیم میشود. اینتل (Intel): این کارت گرافیک دارای سیستم یکپارچه است که محدودیت هایی برای انتقال دادههای تصویری ایجاد میکند. به همین علت مناسب انجام کارهای اداری میباشد. انویدیا (NVIDIA): این کارت گرافیک گسسته است یعنی مجزا از رم و پردازشگر عمل کرده و امکان انتقال دادههای سه بعدی را فراهم میکند. بنابراین مناسب برنامه نویسان گیمرها و گرافیستها است. هارد لپ تاپ فرصتی برای ذخیره هر آن چیزی است که میخواهید مانند: موسیقی، ویدئو و برنامه ها. هاردها انواع مختلفی دارند که بسته به آنچه برای ذخیرهسازی و سرعت کار نیاز دارید میتوانید انتخاب کنید. HDD یک رابط ذخیرهسازی در لپ تاپ است که مستقیما به کنترل کننده دیسک مادربرد لپ تاپ متصل میشود. لب تاپ استوک hp دادهها با استفاده از یک هد مغناطیسی روی صفحهها هنگام چرخش به سرعت نوشته میشوند. هارد دیسک SATA رابط پیش فرض اکثر درایوهای سخت افزاری دسکتاپ و لپ تاپ است.

اگر هم نمیخواید از پردازندهی Intel استفاده کنید، میتونید لپ تاپی تهیه کنید که پردازندهی AMD جدیدتری داشته باشه. از نکات دیگهای که باید بهش دقت کنید اینه که فرکانس پردازنده بالاتر از 3 گیگاهرتز باشه و کش، بالای 4 مگ نباشه. مقدار رم مهمترین چیزیه که باید بهش توجه کنید. شما بهعنوان یک برنامه نویس نیاز پیدا میکنید که IDE یا ماشینهای مجازی رو اجرا کنید. این برنامهها سنگینن و حجم زیادی از حافظه رو اشغال میکنن. برای اینکه بتونید این برنامهها و امثالشون رو همزمان اجرا کنید و لطمهای به لپ تاپ نخوره، باید رم بالایی داشته باشید. لازم نیست کلی پول برای رم بالا خرج کنید. همین که رم 8 یا 16 باشه کافیه. هارد SSD باید اولین گزینهی شما باشه. لپ تاپ های مدرن اکثرا درایو SSD (که بهش درایو حالت جامد هم میگن) دارن. لپ تاپهای قدیمیتر هارد HDD دارن. تفاوت SSD و HDD زیاده، اصلیترینش اینه که SSD سرعت بالاتری داره و گرونتره. اگر بخواید محتاطانه و اقتصادی عمل کنید، میتونید ترکیب SSD و HDD رو تهیه کنید.

  • Intel Core i7-9750H : CPU
  • پلاک ۳۰ - طبقه اول - واحد ۱
  • محدودیت پورت ها
  • عملکرد ضعیف باتری در نمایش رنگها
  • Click here to see the price on Amazon, $1399.00 at B&H (Worldwide Shipping)
  • گرافیک آن کمی ضعیف است؛
  • دارای دو نمایشگر است

برای خرید یک سیستم گیمینگ گزینههای بسیار زیادی پیشرو شما وجود دارد. با انواع مدلهای پردازندهها و کارت گرافیکها میتوانید در بودجههای مختلف سیستمهای گیمینگ متنوعی را تهیه کنید. در لپ تاپ هم وضعیت مشابهی وجود دارد با این تفاوت که انتخابهای شما محدودتر است. همانند اسمبل کردن سیستم گیمینگ، برای خرید لپ تاپ گیمینگ هم در ردههای مختلف میتوانید لپ تاپهایی را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم لپ تاپ های مخصوص بازی ارزان را به شما معرفی کنیم. اینو خوندی؟ حالا وقتشه! سری لپ تاپ TUF Gaming از شرکت ایسوس یکی از بهترین سری لپ تاپهای مخصوص بازی اقتصادی است. به صورت کلی این سری از برند لپ تاپ ایسوس جز محصولات میان رده گیمینگ بهحساب میآید و میتوانید با قیمت مناسب به یک لپ تاپ مخصوص بازی در این سری دسترسی داشته باشید. یکی از لپ تاپهای این سری مدل FX505 است که کانفیگهای مختلفی دارد.

  • سرعت ساعت: 4 هسته ای 1.8 گیگاهرتز
  • دیدگاه ها
  • تعمیر و تعویض تاچ لپ تاپ های اچ پی (مخصوص مدل های لمسی)
  • شیار نداشتن کارت حافظه
  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 5800H
  • شرکت HP

اگر دستگاهتان رم معیوب داشته باشد، مدام دچار کرش، گرافیک خراب، عملکرد ضعیف لپتاپ و ارورهای زیاد خواهید شد. قیمت zbook 15 g3 به همین دلیل چنین تستی برای لپتاپ دست دوم لازم است. کدام ابزارها برای تست کردن رم لپتاپ دست دوم پیش از خرید مناسب است؟ درحالیکه ابزارها و نرم افزارهای مختلفی برای تست RAM وجود دارد، لیون تک ابزار Windows Memory Diagnostic را به شما پیشنهاد می دهد. پیش از شروع مراحل هر چیز سیو نشده ای را ذخیره کنید زیرا لپتاپ ری استارت می شود. 2. درون باکس، mdsched.exe را بنویسید و دکمه اینتر را بزنید. 3. سپس روی Restart now and check for problems (recommended) بزنید. پس از انجام مراحل ذکر شده، ویندوز یک بار ری استارت می شود و بعد ابزار تشخیص عیب و نقص رم شروع به کار می کند. بعد از اینکه تست رم لپتاپ انجام شد، دوباره دستگاه ری استارت می شود. 1. روی دکمه start راست کلیک کنید و وارد Event Viewer شوید. 2. وارد Windows Logs شوید و به بخش System بروید.

لپ تاپ از دسته کالاهایی است که امروزه نسبت به سال های گذشته طرفداران زیادی یافته و به عبارتی می توان گفت، این کالای لوکس اما پرمخاطب بازاری متفاوت با سال های ابتدایی ورودش به بازار دارد. عوامل زیادی در رشد میزان استفاده از این کالا دخیل بوده است که کاهش قیمت، مولفه بسیار مهمی در جلب نظر کاربران رایانه به سمت لپ تاپ بوده است. اما تمام این موارد در کنار هم باعث افزایش عرضه این کالا به بازار شده که نتیجه مهم آن کاهش قیمت ها در بازار و افزایش تقاضا برای این کالا بوده است. خريد لپ تاپ استوك هستید و نمی دانید چه لپ تاپی مناسب شماست، باید بگوییم شما قدرت انتخاب بالایی دارید و می توانید از میان برند و مدل های مختلف موجود در بازار، لپ تاپ مورد نظر را بیابید. بروید. مطمئن باشید با کمی دقت می توانید لپ تاپ مورد نظر را بیابید. مدل های ns۱۳۶ d/s و ns۱۱۰ d/w از لپ تاپ های ارزان قیمت خانواده سونی هستند که به ترتیب قیمتی حدود ۹۲۰ هزار تومان و ۸۴۰هزار تومان دارند.

چطور باتری لپتاپ را سالم نگه داریم؟ برای نگهداری بهتر از لپتاپ بهترین روش استفاده از قانون هشتاد بیست است. این قانون یعنی هر وقت شارژ باتری لپ تاپ به 20 درصد رسید لپتاپ رو به برق بزنید و هر وقت 100 درصد شد از برق دربیارید. با این روش به راحتی عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش می دهید و با کمی دقت به سلامت لپتاپتان کمک می کنید. روش هشتاد بیست وقتی کامل می شود که هر دو ماه یکبار باتری لپتاپ خود را کالیبره کنید. کالیبره کردن باتری لپتاپ چیست؟ کالیبره کردن باتری لپ تاپ کار ساده ای است که شما باید حداقل دو ماه یکبار برای حفظ سلامت باتری لپتاپ انجام بدید. اصلاح کالیبره به معنی ایجاد نظم برای کنترل صحت و سلامت ( در این پست) باتری لپتاپ است. کالیبره کردن باتری یعنی اجازه دهید باتری به صفر درصد برسد و خاموش شود. سپس به طور خاموش لپتاپ را به برق بزنید تا باتری آن مجددا فول شارژ شود و به صد در صد برسد.

پردازندهی این مینی لپ تاپ از سری Core i7 نسل 11 است. همچنین این مینی لپتاپ 16 گیگابایت رم LPDDR4x و 1TB حافظهی M.2 SSD خواهد داشت. البته ورژن ارزانتری نیز تولید خواهد شد که پردازندهی Pentium Silver N6000 و 8G رم و 512 گیگابایت حافظهی NVMe SSD خواهد داشت. مینی لپتاپ Pocket 3 از 2 پورت مخصوص بهره میبرد. پورت اول RS-232 است که شباهت زیادی به VGA دارد. این پورت قابلیت اتصال به اسکنر و پرینتر را برای شما مهیا میکند. پورت دوم KVM است. در KVM دو پورت HDMI و USB قرار گرفتهاند که برای اتصال به سرور یا یک کامپیوتر استفاده میشود. هر دو پورت معمولا در IT استفاده میشوند. علاوه بر 2 پورت قبلی ، Pocket 3 تعداد پورتهای مناسبی دارد که شامل 3 پورت USB 3.2 و یک پورت HDMI میباشد. همچنین در صورتی که این مینی لپتاپ را با ماکسیمم کانفیگ سفارش دهید از یک پورت Thunderbolt 4 بهرهمند میشوید که تا رزولوشن 8K را میتواند خروجی تصویر دهد.

به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتیمتری و وزن 1200 گرمی، میتوان بهراحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. در ساخت بدنهی مینی لپ تاپ 11 اینچی لنوو IdeaPad 1-A از پلاستیک مرغوب استفاده شده است که علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن آن میشود و هم قیمت نهایی آن را پایین می آورد. بدنه مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و از یک شاسی قوی بهره میبرد. صفحه نمایش مینی لپ تاپ 11 اینچی لنوو IdeaPad 1-A یک صفحه نمایش نیمه حرفه ای است با پنل TN، دارای کیفیت HD با رزولوشن 1366×768 و روکش مات است. کیبورد این مینی لپ تاپ از نوع جزیره ای بوده و فضای بسیار مناسبی را برای تایپ در اختیار کاربر قرار میدهد همچنین برای انجام امور روزانه بسیار مناسب می باشد . پورت ها تنوع خوبی دارند ،روی لبه های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.2 ،جک ۳.۵ میلیمتری صدا و کارت خوان Micro SD هستیم . دو بلندگوی استریو هم در این لپ تاپ تعبیه شده که خروجی آن ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد. در مجموع اگر برای انجام امور معمول روزمرهی خود به یک دستیار کوچک، همراه و خوش قیمت نیاز داشته باشید، Ideapad 1 میتواند انتخاب ایده آلی محسوب شود . خرید لپ تاپ ارزان دست دوم به طور کلی لپ تاپ IdeaPad 1 لنوو با توجه به قیمت مناسب و سخت افزار قوی و با کیفیتی دارد که برای کاربری های خانگی مانند : وب گردی ، تماشای فیلم و … و همچنین مناسب برای کار های اداری و تخصصی سبک است . جز لپ تاپ های اقتصادی قرار میگیرد . از هر لحاظ میتوان آن را یکی از بهترین لپ تاپ های حال حاضر بازار دانست .

شما با صرف هزینه مشابهی که میبایست برای خرید مایکروسافت Surface Book 2 صرف کنید میتوانید یک لپ تاپ مجهز به سخت افزار بهتر از سایر برندها را هم تهیه نمایید. بنابراین قیمت بیش از اندازه گران را میتوان اصلی ترین نقطه ضعف این محصول به شمار آورد. بدون تردید شرکت لنوو هم میتواند نمایندگانی در این لیست داشته باشد. اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و ادیت فیلم در سال 2021 هستید، لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme هم میتواند گزینه خرید بسیار عالی باشد. این لپ تاپ هم در مقایسه با اغلب محصولاتی که در این لیست معرفی شدهاند قیمت مناسب تری دارد. دستگاه میتواند از نظر پردازنده آپشن های Intel Core i5 یا Intel Core i7 را ارائه کند و کارت گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti هم در قلب محصول بکار گرفته شده است. باز هم نوبت به لپ تاپی میرسد که هم قیمت نسبتا خوبی دارد و هم میتواند از پس انجام کارهای گرافیکی و ادیت ویدیو بر آید.

  • کارت گرافیک: از نوع NVIDIA GeForce MX150 DDR5-4GB
  • مشخصات پایه سخت افزار ضعیف
  • تعمیر و تعویض حافظه رام RAM لپ تاپ های اچ پی
  • پردازنده نسل 4
  • دارای صفحه کلید نرم و نور پس زمینه
  • No DVD drive
  • فن لپ تاپ
  • سیستم عامل DOS

اطلاعاتی که روی سیستم ذخیره میکنید باید بر روی هارد نوشته شوند و بارگذاری این اطلاعات هم از روی هارد صورت میپذیرد. ظرفیت هارد ها هم میتواند متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که همیشه سعی کنید در خرید لپ تاپ، حداقل ظرفیت 1 ترابایت را انتخاب نمایید. اگر حجم کارهایتان در زمینه ادیت ویدیو بالاست به ظرفیت های بیشتر نظیر 2 ترابایت نیاز پیدا میکنید یا میتوانید به همان ظرفیت 1 ترابایت اکتفا کرده و از هارد اکسترنال در کنار هارد اصلی و داخلی کامپیوتر استفاده نمایید. به هیچ وجه لپ تاپ های با ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات کمتر مثل 512 گیگابایت را برای انجام کارهای تخصصی در حوزه ویدیو و ادیت فیلم و اقدامات گرافیکی توصیه نمیکنیم. بنابراین حتما در انتخاب لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی به نوع هارد و ظرفیت آن توجه کنید. انتخاب لپ تاپ مجهز به هارد SSD شاید اجباری و الزامی نباش اما حداقل ظرفیت 1 ترابایتی مسئلهایست که از نظر ما اجباری بوده و باید حتما در نظر گرفته شود.

  • حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD
  • Asus ROG Zephyrus G14
  • لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus GX501VS
  • Apple iMac Pro
  • معایب: صفحه نمایش نامناسب/تولید حرارت/لبه های تیز
  • داشتن طراحی یک بعدی و یک نواخت در مدل های قدیمی
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 620
  • کابل برق تعمیری آداپتور

به طور کلی کارت گرافیک به دو دسته تقسیم میشود. اینتل (Intel): این کارت گرافیک دارای سیستم یکپارچه است که محدودیت هایی برای انتقال دادههای تصویری ایجاد میکند. به همین علت مناسب انجام کارهای اداری میباشد. انویدیا (NVIDIA): این کارت گرافیک گسسته است یعنی مجزا از رم و پردازشگر عمل کرده و امکان انتقال دادههای سه بعدی را فراهم میکند. بنابراین مناسب برنامه نویسان گیمرها و گرافیستها است. هارد لپ تاپ فرصتی برای ذخیره هر آن چیزی است که میخواهید مانند: موسیقی، ویدئو و برنامه ها. هاردها انواع مختلفی دارند که بسته به آنچه برای ذخیرهسازی و سرعت کار نیاز دارید میتوانید انتخاب کنید. HDD یک رابط ذخیرهسازی در لپ تاپ است که مستقیما به کنترل کننده دیسک مادربرد لپ تاپ متصل میشود. لب تاپ استوک hp دادهها با استفاده از یک هد مغناطیسی روی صفحهها هنگام چرخش به سرعت نوشته میشوند. هارد دیسک SATA رابط پیش فرض اکثر درایوهای سخت افزاری دسکتاپ و لپ تاپ است.

اگر هم نمیخواید از پردازندهی Intel استفاده کنید، میتونید لپ تاپی تهیه کنید که پردازندهی AMD جدیدتری داشته باشه. از نکات دیگهای که باید بهش دقت کنید اینه که فرکانس پردازنده بالاتر از 3 گیگاهرتز باشه و کش، بالای 4 مگ نباشه. مقدار رم مهمترین چیزیه که باید بهش توجه کنید. شما بهعنوان یک برنامه نویس نیاز پیدا میکنید که IDE یا ماشینهای مجازی رو اجرا کنید. این برنامهها سنگینن و حجم زیادی از حافظه رو اشغال میکنن. برای اینکه بتونید این برنامهها و امثالشون رو همزمان اجرا کنید و لطمهای به لپ تاپ نخوره، باید رم بالایی داشته باشید. لازم نیست کلی پول برای رم بالا خرج کنید. همین که رم 8 یا 16 باشه کافیه. هارد SSD باید اولین گزینهی شما باشه. لپ تاپ های مدرن اکثرا درایو SSD (که بهش درایو حالت جامد هم میگن) دارن. لپ تاپهای قدیمیتر هارد HDD دارن. تفاوت SSD و HDD زیاده، اصلیترینش اینه که SSD سرعت بالاتری داره و گرونتره. اگر بخواید محتاطانه و اقتصادی عمل کنید، میتونید ترکیب SSD و HDD رو تهیه کنید.

  • Intel Core i7-9750H : CPU
  • پلاک ۳۰ - طبقه اول - واحد ۱
  • محدودیت پورت ها
  • عملکرد ضعیف باتری در نمایش رنگها
  • Click here to see the price on Amazon, $1399.00 at B&H (Worldwide Shipping)
  • گرافیک آن کمی ضعیف است؛
  • دارای دو نمایشگر است

برای خرید یک سیستم گیمینگ گزینههای بسیار زیادی پیشرو شما وجود دارد. با انواع مدلهای پردازندهها و کارت گرافیکها میتوانید در بودجههای مختلف سیستمهای گیمینگ متنوعی را تهیه کنید. در لپ تاپ هم وضعیت مشابهی وجود دارد با این تفاوت که انتخابهای شما محدودتر است. همانند اسمبل کردن سیستم گیمینگ، برای خرید لپ تاپ گیمینگ هم در ردههای مختلف میتوانید لپ تاپهایی را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم لپ تاپ های مخصوص بازی ارزان را به شما معرفی کنیم. اینو خوندی؟ حالا وقتشه! سری لپ تاپ TUF Gaming از شرکت ایسوس یکی از بهترین سری لپ تاپهای مخصوص بازی اقتصادی است. به صورت کلی این سری از برند لپ تاپ ایسوس جز محصولات میان رده گیمینگ بهحساب میآید و میتوانید با قیمت مناسب به یک لپ تاپ مخصوص بازی در این سری دسترسی داشته باشید. یکی از لپ تاپهای این سری مدل FX505 است که کانفیگهای مختلفی دارد.

  • سرعت ساعت: 4 هسته ای 1.8 گیگاهرتز
  • دیدگاه ها
  • تعمیر و تعویض تاچ لپ تاپ های اچ پی (مخصوص مدل های لمسی)
  • شیار نداشتن کارت حافظه
  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 5800H
  • شرکت HP

اگر دستگاهتان رم معیوب داشته باشد، مدام دچار کرش، گرافیک خراب، عملکرد ضعیف لپتاپ و ارورهای زیاد خواهید شد. قیمت zbook 15 g3 به همین دلیل چنین تستی برای لپتاپ دست دوم لازم است. کدام ابزارها برای تست کردن رم لپتاپ دست دوم پیش از خرید مناسب است؟ درحالیکه ابزارها و نرم افزارهای مختلفی برای تست RAM وجود دارد، لیون تک ابزار Windows Memory Diagnostic را به شما پیشنهاد می دهد. پیش از شروع مراحل هر چیز سیو نشده ای را ذخیره کنید زیرا لپتاپ ری استارت می شود. 2. درون باکس، mdsched.exe را بنویسید و دکمه اینتر را بزنید. 3. سپس روی Restart now and check for problems (recommended) بزنید. پس از انجام مراحل ذکر شده، ویندوز یک بار ری استارت می شود و بعد ابزار تشخیص عیب و نقص رم شروع به کار می کند. بعد از اینکه تست رم لپتاپ انجام شد، دوباره دستگاه ری استارت می شود. 1. روی دکمه start راست کلیک کنید و وارد Event Viewer شوید. 2. وارد Windows Logs شوید و به بخش System بروید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 355
  • بازدید کلی : 719
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی